Aankoopbegeleiding

AANKOOPMAKELAAR = BLOKLAND MAKELAARDIJ

Ook als aankoopmakelaar zijn wij van alle markten thuis. Niet alleen voor Zoeterwoude maar uiteraard voor ons gehele werkgebied (van Kijkduin tot en met Amsterdam) kunt u rekenen op onze professionele begeleiding bij aankoop.

Wij bespreken uw wensen en mogelijkheden om een geschikte woning te vinden. Wij geven u inzicht in de markt en met onze kennis en ervaring, maar vooral ook met onze persoonlijke inzet gaan wij vervolgens op zoek naar een geschikt huis voor u.

Is het huis gevonden dan is ook het onderhandelingsproces over de prijs en de bijbehorende condities bij ons in goede handen. Over alle bijkomende zaken zoals milieuzaken en bestemmingsplannen zullen wij u dan ook zeker uitgebreid informeren.

Loopt u via internet, advertentie of vrienden en kennissen tegen een voor u interessante woning aan, overweeg dan een afspraak te maken voor een onafhankelijk advies. Wij begeleiden u graag bij de aankoop.

Onze aankoopbegeleiding is ook in deelgebieden op te splitsen. Komt u eens langs om te bespreken welke diensten u graag heeft van uw makelaar en ervaar welke aantrekkelijke tarieven daarbij horen.

U kunt vrijwel alle zorgen de deur uit doen of aangeven welke taken u graag zelf wilt blijven uitvoeren.

BLOKLAND MAKELAARDIJ : UW AANKOOPMAKELAAR.

U heeft zelf al een woning gevonden, u reed er toevallig langs of vond de woning op internet en eigenlijk zegt u "daar gaan we voor, dat is ons huis". En dan die eerste drempel, hoe stap ik er op af, hoe gaat het nu beginnen.

Wij bieden u onze dienst AANKOOPMAKELAAR aan.

U heeft zelf het huis al gevonden en dat spaart zoveel tijd uit dat een wij scherp en vast bedrag met u kunnen afspreken voor de verdere aankoopbegeleiding. U weet dan vooraf precies wat het u gaat kosten en u krijgt achteraf geen extra rekeningen.

Wat is dan de aankoopbegeleiding?

Wij maken een afspraak voor een bezichtiging of eventueel een tweede bezichtiging, wij adviseren u omtrent de realiteit van de vraagprijs, nemen met u alle bestaande en bijbehorende stukken (bijvoorbeeld bij appartementen en een Vereniging van Eigenaren) door, controleren de feiten, wij voeren voor u de onderhandelingen en als de koop doorgaat begeleiden wij u bij het doornemen, toelichten en ondertekenen van alle benodigde papieren en akten tot en met de notaris, en dit inclusief onze uren en reiskosten. Puntsgewijs bestaat de aankoopbegeleiding dus uit:

BEZICHTIGEN - ONDERHANDELEN - AFHANDELEN

  1. Een tweede bezichtiging aan het huis (wij gaan mee als extra oog voor detail, kijken extra kritisch) en wij geven u onze mening in de vorm van een waardeindicatie / aankoopwaarde voor het object.
  2. Advisering vooraf en tijdens het gehele aankoopproces
  3. Recherche bij het Kadaster en bij de gemeente, eventueel bij de Milieudienst.
  4. De onderhandelingen - het gehele biedproces met al uw voorwaarden daarbij, te denken valt aan oplevertermijn, overname roerende zaken enz..
  5. Begeleiding en afhandelen van
    • de koopakte, controle / toelichting en uitleg en ondertekening
    • begeleiding bij de gewenste / eventuele financiering
    • de inspectie van de woning voordat wij naar de notaris gaan
    • de overdracht, controle op aktes, begeleiding tot en met de notaris

Uitgangspunt is hierbij wel dat:

  1. de financiën / hypotheek, als al eerder onderzocht, stuit niet op bezwaren.
  2. de onderhandelingen over de prijs een reëel verloop kent.
  3. de koop/verkoop door alle betrokkenen ook gewenst is.

En wat als de koop niet doorgaat?

Dan kunt u zonder extra kosten naar de tweede woning van uw keuze overschakelen. Pas als de aankoop van het tweede huis niet lukt, zullen wij voor elk volgend huis een vast tarief berekenen van 295,-- euro (INCLUSIEF BTW en alle overige kosten)

En wat als ik de opdracht annuleer?

Als er al werkzaamheden zijn verricht dan zal 295,-- euro (incl.. BTW) in rekening worden gebracht. Zijn er nog geen werkzaamheden verricht dan kunt u kosteloos annuleren.

Let op: een bouwkundige keuring en/of een taxatierapport wordt niet verricht. Wel adviseren wij of een bouwkundige keuring volgens ons gewenst is, maar keuringen is specialistenwerk. Een taxatierapport van een bij de aan- of verkoop betrokken makelaar worden niet gehonoreerd door financiële instellingen, immers er kan een belangenverstrengeling zijn.

Wij werken echter nauw samen met erkende taxateurs en bouwkundigen die tegen gereduceerd tarief mee kunnen werken aan de tot standkoming van de aankoop van uw droomhuis.

Wat zijn de kosten?

Als aankoopmakelaar rekenen wij voor het gehele pakket (bezichtigen - onderhandelen - afhandelen) slechts all-in 1.295,-- INCLUSIEF BTW. (NB Extra -reis-kosten worden vooraf besproken!).

Wilt u ons slechts inschakelen voor één van deze onderdelen van het aankoopproces dan betaalt u uiteraard ook alleen maar voor de deeldienst waarvoor u ons opdracht geeft.

Wat voor informatie hebben wij bij een aankoop van u nodig?

  • Informatie over de door u gewenste woning.
    Heeft u al plattegronden, een kopie van een vorige akte van levering, akte van splitsing, VVE stukken enz.
  • Een inventarisatie van uw wensen en grenzen.
    Wat zijn uw wensen omtrent de mogelijk aan te kopen woning, wat wilt u allemaal en waar liggen uw kritische (en financiële) grenzen.
  • Persoonsgegevens (van u en van uw eventuele partner/koper).
  • Paspoortgegevens (kopie)
    Het identiteitsbewijs moet nog geldig zijn op de datum van overdracht bij de notaris.
  • Notaris
    de adresgegevens van de door u gekozen notaris, immers als de aankoop wordt gedaan op basis van k.k. (kosten koper) dan dient de koper de Notaris (voor de overdracht), de Overdrachtsbelasting en het Kadaster te betalen.

Wilt u meer informatie bel ons of neem contact op via ons contactformulier.